Тези обучения са подходящи за корпоративни групи от служители, които имат потребност от интензивно развитие на конкретни умения, в съответствие с актуалните потребности на организацията.
Екипът предлага партниране на организациите за разработване и осъществяване на различни обучителни дейности. Може да се разработят кратки обучения (1-2-3 дни) или цялостни обучителни програми. Програмите може да включват следните дейности и елементи:
Етап І – Оценка на потребностите
Оценката на потребностите се осъществява с различни методи, които се избират и договарят с организацията – поръчител. Те могат да бъдат:
- Интервюта с висши мениджъри или ключови фигури в организацията;
- Фокус групи с потенциални участници в обученията;
- Анкети с потенциални участници в обученията;
- Оценка на знания и умения – входящо ниво;
- Анализ на документи и резултати от оценка на изпълнението на дейността за определен период.
Етап ІІ – Разработване на обучителните дейности
На база резултатите от оценката на потребностите се разработва окончателен дизайн на обучителните дейности (тренинг -семинари, програми и др.)
Обучителните програми може да включват следните елементи:
- Тренинг – семинари, стъпващи на методологията „обучение чрез опит”;
- Работа в електронна платформа – предоставяне на обучителни ресурси (учебни текстове, статии, тестове и др.), дискусии, разработване на самостоятелни или групови задания, обратна връзка и оценяване на задания;
- Разработване на практически задания;
- Дейности в работни групи по методологията „обучение чрез действие” (action learning);
- Оценяване и сертификация: участието във всички обучения се удостоверява със сертификати.
Етап ІІІ – Осъществяване на обученията
Методологията на обученията е основана на модел за учене чрез собствен опит и принципите за обучение на действащи професионалисти. Те се структурират така, че да включват всички аспекти на ученето – преживяване, рефлексия, концептуализиране и действия – в интерактивен процес, съответен на обучителната ситуация и съдържание. Основата за наблюдение и рефлексия е опитът, натрупан в практиката на участниците и в учебните дейности. Водещите управляват и подпомагат размислите, за да бъде извлечена същината и да бъде свързана с различни теоретични модели. Следващата стъпка е тя да бъде сведена до конкретни умения, които провокират промяна в поведението и нагласите.
Използват се активни и интерактивни методи на обучение:
- експозета
- демонстрации
- интерактивни упражнения
- учебни филми
- работа по казуси
- дискусии
- работа в малки групи
- симулации
- инструменти за самооценка
- практически задания
Етап ІV – Оценка на резултатите от обученията
Оценката на резултатите и ефективността на обученията може да се осъществи с помощта на различни методи:
- Оценка на реакцията на участниците посредством анкети за обратна връзка;
- Оценка на знанията и уменията на участниците чрез тестове, задания, участие в екипни дейности и др.
- Анализ на приложението на новите знания и умения на работното място чрез фокус групи, оценка на изпълнението на дейността и др.
- Анализ на промяната в организационните резултати в следствие на проведените обучения, посредством интервюта, анализ на данни, анализ на тенденциите и др.